سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیم و کابل

http://wirencable.ir/

سیم و کابل

بخش عظیم انتقال و توزیع انرژی الکتریکی توسط سیم و کابل برق صورت می پذیرد. سیم و کابل جهت انتقال برق  بنا بر کاربرهای مختلف، اندازه های گوناگون و شکل های متفاوت تولید و به بازار مصرف عرضه می گردند. تفاوت سیم و کابل ناشی از نوع کاربرد آنهاست و براساس جنس، شکل، سطح مقطع و تعداد هادی ها و عایق ها با یکدیگر تفاوت دارند. این تفاوتها موجب تقسیم بندی سیم و کابل می گردد.

ساختار سیم برق از یک هادی برق تشکیل شده است و جهت انتقال جریان الکتریسیته از نقطه ای به نقطه دیگر و ایجاد ارتباط بین دستگاه ها می باشد و به سه دسته سیم مفتولی یا سیم تک لا یا سیم خشک، سیم افشان و سیم نیمه افشان تقسیم می شوند. تفاوت اساسی سیم افشان و مفتول در تعداد رشته های نازک مسی بکار رفته می باشد که در سیم مفتول یک سیم مسی یک رشته و سیم افشان تعداد زیادی رشته های نازک مسی ساخته می شوند و سیم های نیمه افشان مشابه سیم مفتول می باشند و در مواردی که نیاز به انعطاف بیشتری باشد جایگزین سیم مفتول می گردد.

انواع کابل براساس نوع کاربرد شامل انواع کابل جوش، کابل مخابراتی، کابل آیفونی، کابل کواکسیال و کابل سیلیکونی (کابل نسوز)، کابا مسی و کابل آلومینیومی در صنعت برق تقسیم بندی می گردند.

کابل های کواکسیال درحقیقت از دو سیم تشکیل شده اند که یک رشته سیم داخلی در مرکز کایل با عایق مخصوص بعنوان سیم اصلی و یک سیم خارجی که بر روی عایق سیم مرکزی بافته شده است و معمولا به بدنه دستگاه مورد نظر متصل می شود، براساس این ساختار  سیم داخلی  در مقابل پارازیت های خارجی محافظت می شود.

کابل های سیلیکونی بدلیل استفاده از عنصر سیلیسیم مقاوم در برابر شرایط محیطی مانند نور شدید و مستقیم خورشید، رطوبت بالا، دمای 60c- تا 250c+ هستند و همچنین در ساخت کابل های سیلیکونی امکان ایجاد تنوع زیاد در اشکال و کارایی های مختلف وجود دارد به همین دلیل در سیستم های اعلام حریق و آتش سوزی، در تمام صنایع و مراکز حساس کشور که نیاز هست تا ایمنی در برابر خطرات ناشی از شدت جریان بالا  تا حد قابل قبولی افزایش یابد  از سیم و کابل های نسوز سیلیکونی استفاده نمود.

کابل جوش رسته ای از سیم و کابل هستند که برای جوشکاری با قوس الکتریکی مناسب می باشند . برای این نوع کابل ها که انحصارا به منظور جوشکاری در نظر گرفته شده اند ولتاژ نامی تعیین نشده است. درحقیقت کابل جوش در جوشکاری رابط بین الکترود وماشین جوش می باشد و کاربرد آن در صنایع اتومبیل سازی، درصنایع کشتی سازی، درماشینهای حمل ونقل کننده سنگین، درصنایع ابزارسازیزیاد می باشد.

کابل های مخابراتی از نظر ماهیت، به دو دسته کلی کابل های مسی و کابل های نوری تقسیم می شوند، و کابل های آیفونی به عنوان بخشی از سیستم ارتباطی وظیفه انتقال پیام ها و اطلاعات را برعهده دارد که از اهمیت بالایی برخوردار می باشند

بر آن شدیم تا بتوانیم تمامی محصولات مورد نیاز شما در رابطه با انواع سیم و کابل ها با ذکر خصوصیات فنی آنها را در این مجموعه سیم و کابل یکجا فراهم نماییم تا با کمترین وقت و کمترین هزینه نیاز شما برآورده شود.

با مراجعه به هر کدام از شاخه های محصولات موجود در سایت سیم و کابل می توانید اطلاعات و مشخصات فنی محصول مورد نظر همچون برند، سایز و غیره را مشاهده و تهیه نمایید.